Varje gång jag är på träning eller tävling brukar jag spana in alla olika selar! Det slutar ibland med att en sele kommer med hem. Nu på senaste tiden har jag faktiskt inte köpt någon!
 
Jag har fyra stycken H-selar till Othilia. På senaste tävlingen funderade jag på att köpa en bogsele eller bröstsele men det blev inte så.
H-sele på Othilia funkar bra! Har aldrig testat de andra sorterna men jag tycker som sagt redan att det funkar.
Ibland kan hon dra en del när hon vill åt ett annat håll, och hon kan bli ganska ivrig av sig, men det är ändå det lilla.
 
Turkos sele med vita stenar - Den här selen beställde jag från http://www.gnagarboden.se och den är i storlek M. Materialet är vadderat skinn. Den sitter bra på Othilia och den är ganska mjuk och verkar bekväm! Jag spänner in den på hålen längst in.
 
Vit sele med nitar - Beställde den här selen på http://www.gnagarboden.se samtidigt som den turkosa. Materialet är skinn och storleken är M. Den här selen sitter också bra och jag spänner även in den här på hålen längst in.
Den ser väldigt snygg ut ihop med ett färgglatt koppel!
 
Ljusblå sele med mörkblå blommor - Othilia och jag vann den här på en tävling! Det är en sele med sånt knäppe man kan knäppa på snabbt och behöver inte spänna in som ett skärp. Jag tycker den är väldigt fin och passar Othilia jättebra! Materialet verkar vara någon sorts bomullväv, men jag är inte riktigt säker. Sitter iallafall jättebra på!
 
Lila sele med vita prickar - Köpte den här selen på en träning. Jättefin på Othilia och har också knäppe man snabbt knäpper på. Smidigt och lätt! Jag kombinerar den lila selen med ett lila koppel, blir supersnyggt! Sitter bra på!
 
Observera att det var ungefär ett år sen jag beställde selarna från deras hemsida. Jag vet inte om just de selarna jag beställde fortfarande finns kvar.
Priset på alla olika selarna jag har köpt har varit ca 50 - 70 kr st.
 

Kommentera

Publiceras ej