Nu blev det en väldigt härlig rubrik...
 
Låt oss börja med att jag försökte bada lilla fröken på förmiddagen. Hon ville inte vara stilla i badkaret och njuta av kranens vattenstrålar (vilken kanin vill det?). Tvärtom skuttade hon upp på badkarskanten och ner på golvet, om och om igen (jag försökte några gånger). Badandet fick alltså bli på golvet med kranduschen och det var inte heller det lättaste.
Othilia skuttade bara runt på golvet och ruskade av sig allt vatten i pälsen på direkten. Hennes baktassar for upp i luften och stänkte ner hela badrummet.
En bestämd dam som inte vill bli blöt.
Resultatet blev till slut en liten halv-våt kanin med sura miner.
 
För att få Othilia på lite gladare humör satte jag på henne sele och koppel och gick ut i trädgården, efter badandet. Hennes päls torkade snabbt där ute! Det var riktigt soligt och varmt, ett riktigt sommarväder!                             
Jag tror att hon blev lite gladare av att få skutta av sig där ute.
 
Sen på eftermiddagen släppte jag ut henne i beteshagen. Den ställde vi i skuggan så att hon inte blev överhettad. Kaniner blir lätt det och det kan gå snabbt innan man märker något.
Där fick hon också skutta runt, men framförallt äta gräs och klöver!
 

Kommentera

Publiceras ej