Ett av mina kaninhinder som jag köpte någon gång förra året, håller jag nu på att göra om!
Har sett att man kan köpa detta hindret i djuraffärer, jag beställde det från teddytassen eller gnagarboden med lite andra saker. Kommer inte ihåg totala priset för bara hindret och frakten. 
 
Hindret är jättebra att ha för hoppträning, men hindrets utseende har olika nackdelar tycker jag.
Själva hinderstöden är inte alls slipade! Det är lite läskigt när man ska lyfta hindret.
Plattorna är tjocka och väger mycket, jag tycker de väger för mycket. Andra stora hinder som till och med har fler hinderstöd väger mindre och är lättare att lyfta.
Min sista nackdel med hindrets utseende är färgerna. Jag tycker inte att det är de snyggaste färgerna, i verkligheten är den gula färgen i en mycket tristare nyans. Den röda är okej, men gillar inte färgerna ihop så mycket. Bommarnas färger känns för många.
Det är inget fel på hindret i sig, kaninerna hoppar ju glatt över!
 
Nu är det så att jag håller på att ta bort alla dessa nackdelarna. Idag har jag slipat hinderstöden och målat om dem en gång! Ska också byta plattorna och måla om dem, och fixa färgerna på bommarna.
Kommer visa resultatet när det är klart.
Hoppas att det blir snyggare och bättre!
 

Kommentera

Publiceras ej